Nattarbeid natt til 16. og 17. juni
Natt til 16 juni og natt til 17. juni skal noen lange betongbjelker fraktes fra Sydhavna (Oslo havn) til byggegropa for Campus Diakonhjemmet. Siden bjelkene er så lange er det et krav om at slike spesialtransporter skal kjøres på kvelds- og nattestid.
-
Arbeidet starter ca kl 18.00 på kvelden mandag 15. juni og foregår gjennom natten til kl 07.00 på morgenen den 16. juni. Deretter er det en pause i transporten på dagtid før transporten starter opp igjen ca kl 18 på kvelden tirsdag 16. juni og holder på fram til ca kl 07.00 onsdag 17. juni. Deretter er det ny pause i transporten fram til kl 18.00 før den starter opp igjen og er ferdig ca kl 07.00 torsdag 18. juni.
-
De 27 meter lange og 30 tonn tunge betongbjelkene skal monteres som tak/bæring over den nye flerbrukshallen, som bygges under bakken på det nye torget. Etter planen skal 12 slike bjelker fraktes disse dagene.
-
Når den lange transporten kommer til rundkjøringen i Sørkedalsveien, ved Volvat, skal bilen snu og rygge opp gjennom Diakonveien og inn i byggegropa. Det vil være en rekke følgebiler som følger transporten, og når bilene skal rygge opp Diakonveien vil det være en rekke personer som følger transporten foran, på sidene og bak transporten. Det vil komme én bil av gangen med én bjelke på hver transport, og det vil være en tids pause mellom hver transport.
-
Dersom det kommer ambulanse til/fra sykehuset vil denne selvsagt ha prioritet og transporten vil flytte seg/stoppe for å slippe denne forbi.
-
Transporten og monteringen av bjelkene i byggegropa innebærer noe støy og lys fra biler og maskiner.
-
Med forbehold om endringer.
Her sees konturene av det som skal bli den nye flerbrukshallen under det nye torget. Til høyre sees bygningen til Diakonveien 14. Det støpes nå betongplate, som blir gulvet i flerbrukshallen, og veggene der betongbjelkene skal festes.